مرکز حفظ آثار اسلامی و نسخ خطی و قدیمی قران در تایلند بازگشایی میشود

دبیردائمی وزارت فرهنگ تایلند خانم یوپا تاویواتناکیجابورن طی سفری به جنوب تایلند از پیشرفت پروژه احداث مرکز حفظ آثار اسلامی و نسخ خطی و قدیمی قران در استان ناراتیوات بازدید نمود در این بازدید که مقامات محلی از جمله رهبران مذهبی و مسئولین سازمان مدیریت استان های جنوبی تایلند وی را همراهی می نمودند .

دبیردائمی وزارت فرهنگ تایلند خانم یوپا تاویواتناکیجابورن طی سفری به جنوب تایلند از پیشرفت پروژه احداث مرکز حفظ آثار اسلامی و نسخ خطی و قدیمی قران در استان ناراتیوات بازدید نمود در این بازدید که مقامات محلی از جمله رهبران مذهبی و مسئولین سازمان مدیریت استان های جنوبی تایلند وی را همراهی می نمودند .

با توجه به مسلمان نشین بودن بخش جنوبی تایلند و ضرورت یکپارچه سازی حفظ آثار فرهنگی و هنری اسلامی و نسخ خطی قدیمی قران یافته شده در این منطقه و همچنین تدریس علوم اسلامی و قرانی این مرکز با همکاری وزارت فرهنگ و سازمان مدیریت استان های جنوبی کشور احداث گردیده است . هم اکنون در این مرکز 70 نسخه قران قدیمی که عمر بین 100 الی 800 دارند نگهداری میشود و با اتمام پروژه بازدید از این مرکز برای عموم و حضور در دوره های آموزشی آن برای عموم مقدور خواهد بود

منبع : https://mthai.com/news/pr/357558.html

کد خبر 18543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =